tirsdag 5. mai 2009

Svartedauen og svineinfluensa

Det kom et skip til Bjørgvin i 1349 heiter ei bok av Torill Thorstad Hauger. Dette er, som nokon av dykk sikkert veit, ei barnebok. Likevel lånte eg, som den nostalgikaren eg er når det gjeld bøker, akkurat denne boka på lydbok. Boka er vel verdt timane. Den har sine spanande parti, og dersom du er historisk interessert er dette boka for deg. Hauger har heilt klart skapt ei stemning i boka som klart får deg til å forstå korleis det verkeleg var å leve på den tida. Lett så eg ville reist tilbake til denne tida (før eller etter) svartedauden viss eg hadde hatt sjansen. Ja, sjølvsagt berre for ei lita stund.

Poenget var at eg fann ut at det kanskje ikkje akkurat var eit sjakktrekk å lese denne boka i desse svineinfluensatider. Eg såg med ein gong for meg at heile familiar døydde ut, hus stod tommme og heile kommunar døydde ut. Det var klar for ei realitetsfokusering. Pust, Julia. Det er andre tider no. Svineinfluensa vil ikkje få herje fritt i landet vårt utan at nokon forstår kvifor. Ting har gått framover. La oss berre seie at smittekjelder er oppdaga. Uansett, vil eg seie at Det kom et skip til Bjørgvin i 1349 er vel verdt å lese, men det kan vere eit tips å vente litt ;-)

NB! Fint viss de skriv kommentarar når de les innlegga mine. Det er kjekt å sjå kven som faktisk les innlegga (om det er nokon i det heile). Det er ikkje vanskeleg. Du skriv anten e-post og passord viss du har gmail, eller dei orda som kjem opp viss du no altså ikkje har gmail. Eg klarte det for å seie det sånn, så det er ikkje vanskeleg ;-)

4 kommentarer:

  1. Ehh... Ja, æg læse...;) men dæ visste du nok. men æg læse litt i rykk å napp, å ekstra lide nå når eksamenstiene sedde inn, men dæ trengs jo en liden latter i blant di torre skulebøgdene ao då;)

    -Karen

    SvarSlett
  2. Ja, æg vett at du læse, Karen. Sette pris på dæ :-) Æg tenkte meir på eventuelle andre læsara ;-) Fatte at dæ æ stress mæ eksamenane. Lykke te :-)

    SvarSlett
  3. Trur du må reklamera litt, f.eks te rettslærenørdane;) Lykke te mæ eventuelle eksamena te deg ao;)
    -Karen

    SvarSlett
  4. Anbefaler en titt på denne artikkelen om nettopp forskjellen mellom nå og da, svineinfluensa og svartedauden:
    http://www.liernett.no/4302-det-kom-et-skip-til-bjorgvin

    SvarSlett